Wzornictwo przemysłowe współcześnie odgrywa kluczową rolę w tworzeniu projektów innowacyjnych. Produkt/ usługa powinny określać cechy zewnętrzne, ale i funkcjonalności wewnętrzne, powinny być atrakcyjne wizualnie ale i konkurować sposobem podejścia do marki, klienta, brandingiem.
Za każdym razem kiedy chce wprowadzić zmiany wizualne do swojej marki, zaprojektować lub znacząco ulepszyć produkt/ usługę, określić cechy i funkcjonalności, zmienić sposób komunikacji klienta z marką. Czyli tak na prawdę za każdym razem, gdy myśli o innowacji.
Innowacja kojarzy się z kupnem maszyn i urządzeń, tworzeniem linii produkcyjnych, optymalizacją- jednak obecnie to coś o wiele szerszego i twórczego.
„Na sukces produktu składa się wiele powodów, a sam proces projektowania to proces bardzo złożony, w który oprócz samego designera jest zaangażowanych wiele osób, od technologów po marketing.”
Usługa zakłada opracowanie nowego produktu stanowiącego innowację dla firmy. Jest ona przeznaczona dla przedsiębiorstw poszukujących nowych możliwości rynkowych poprzez wprowadzenie do obrotu nowych rozwiązań, bądź znaczącej modyfikacji obecnej oferty.
Usługa doradcza będzie realizowana przez interdyscyplinarny zespół ekspertów zarówno o kompetencjach projektowych, jak i marketingowych oraz rynkowych. Dzięki temu efektem jest kompletny produkt/ usługa wraz z określonym sposobem jego komunikowania na rynku.
Usługa zakłada opracowanie nowego produktu stanowiącego innowację dla firmy. Jest ona przeznaczona dla przedsiębiorstw poszukujących nowych możliwości rynkowych poprzez wprowadzenie do obrotu nowych rozwiązań, bądź znaczącej modyfikacji obecnej oferty.
Usługa doradcza będzie realizowana przez interdyscyplinarny zespół ekspertów zarówno o kompetencjach projektowych, jak i marketingowych oraz rynkowych. Dzięki temu efektem jest kompletny produkt/ usługa wraz z określonym sposobem jego komunikowania na rynku.
Ich celem jest określenie preferencji nabywczych dla
poszczególnych segmentów odbiorców produktu. Badania powinny zweryfikować wstępne założenia projektowe, a także określić oczekiwaną i niezaspokojoną do tej pory potrzebę użytkową (korzyść dla nabywcy/użytkownika) – będącą późniejszym bodźcem zakupowym.
W ramach tego zadania zakładamy, że efektem podejmowanych działań będą rekomendacje, pozwalające na opracowanie innowacji produktowej. Zostaje także przeprowadzona analiza wzornicza rozwiązań konkurencyjnych. Skupia się na produktach oferowanych przez konkurencję, pozwalając tym samym na określenie dojrzałości produktowej konkurentów. Jej efektem jest określenie pozycji produktów w oczach odbiorców, a także definowanie niszy rynkowej do ekspansji produktowej.
Oprócz tego dokonywana jest analiza pod kątem określenia możliwości wytwórczych przy wykorzystaniu potencjału technologicznego zarówno samego beneficjenta, jak i firm z
regionu mogących kooperować w całym cyklu powstawania produktu (od prac badawczo- rozwojowych, po współpracę przy wytwarzaniu gotowych produktów).
Całość przeprowadzonych analiz kończy się wypracowaniem założeń projektowych.
Na bazie przygotowanych założeń projektowych zostaną zaprojektowane scenariusze użytkowe dla nowych urządzeń/ produktów. Jeżeli analizy i badania potwierdzą słuszność przekazanych założeń projektowych, to w ramach tej pracy powstaną wstępne projekty koncepcyjne (wykonawcze). Jeżeli nie, scenariusze użytkowe są powtarzane, łącznie z procesem makietowania i wstępnego prototypowania.
W ramach tej sekcji powstaje koncepcja wzornicza dla nowego produktu. Faza koncepcyjna skupia się na założeniach użytkowych, technicznych i stylistycznych. Przedstawiane projekty uwzględniają przybliżone wartości i nie wnikają w szczegółowe rozwiązania technologiczne i techniczne. Etap ten prezentowany jest w postaci wizualizacji produktowej.
Część projektowa dotyczy szczegółowego dopracowania powstałej w poprzedzającym etapie koncepcji. Proponowane rozwiązania są dopracowywane pod kątem użytkowym, ergonomicznym i stylistycznym. Etap ten jest realizowany w ścisłej kooperacji i równolegle z projektowaniem konstrukcyjnym.
Część realizacyjna dopełniająca projekt produktu o projekt komunikacji wizualnej. W wyniku prac powstaną materiały pozwalające na umieszczenie produktu we wszystkich materiałach promocyjnych, w tym reklamowych.
Uzupełnij formularz lub zadzwoń a nasz doradca odpowie na wszystkie Twoje pytania.
17 865 22 42
iob@wektorwiedzy.pl
Pn - Pt 8:00 - 16.00
Dzięki dotacji moja firma zyskała nowoczesny sprzęt pomiarowy oraz wdrożyła usługę innowacyjną w skali świata. Dzięki nowoczesnemu sprzętowi firma może konkurować z firmami zagranicznymi, a wykorzystanie tego sprzętu pozwala znacznie przyśpieszyć czas realizacji zleceń co ma bezpośrednie przełożenie na obroty. Krzysztof Kowalski – Właściciel GEO-World
Wektor Wiedzy pomógł mi zrealizować projekt, dzięki któremu moja forma weszła na inny poziom. Zaczęliśmy od wybrania programu oraz przygotowania wniosku. Potem poszło już gładko. Polecam. Oliwier Kopaczel – Właściciel firmy MEHENKER
Przy realizacji projektu korzystaliśmy z pomocy firmy Wektor Wiedzy, która przy ścisłej współpracy z nami, dawała na każdym jego etapie poczucie bezpieczeństwa i pełnego nadzoru nad jego przebiegiem. Tymi czynnikami bezpieczeństwa było pełne zaangażowanie i profesjonalizm tej firmy Lech Kwaśnik – Właściciel Coactum Sp. z o.o.
IOB Wektor Wiedzy Wsparcie Innowacji | Regulamin | Polityka Prywatności | RODO
IOB Wektor Wiedzy
iob@wektorwiedzy.pl
17 865 22 42
IOB Wektor Wiedzy
iob@wektorwiedzy.pl
17 865 22 42