Przedsiębiorstwa, które rozwijają swoje produkty/ usługi myślą o targach zagranicznych. Takie wyjazdy przynoszą wymierne korzyści w postaci nowych transakcji zagranicznych, czy trwałego wejścia na nowe rynki. Koszt takich targów jest niemały, dlatego też wiele przedsiębiorców czekało na możliwość dofinansowania targów.
Dotacje unijne na targi zagraniczne:
Moduł Internacjonalizacja w programie ścieżka SMART
Konkurs zakłada przeprowadzenie prac B+R a kolejno ich wdrożenie na rynek poprzez zakup maszyn, urządzeń, oprogramowania. W konkursie mogą wystartować mikro, małe, średnie i duże firmy. W wyniku konkursu powstaje nowy, bądź znacząco ulepszony produkt/ usługa. Kolejno możemy go wystawić na targach zagranicznych.
Dofinansować można koszty stoiska, diet pracowników, przejazdów i innych związanych z udziałem w targach, czy misjach gospodarczych. Firma ma możliwość rozreklamowania swojego produktu/ usługi nie tylko na terenie Polski ale i za granicą, co jest niejednokrotnie kluczowe dla nowo powstałych produktów.
Chcesz dowiedzieć się więcej o możliwościach tego konkursu? Zapraszamy na naszą stronę Ścieżka SMART.
Dotacja Promocja Marki MŚP
Konkurs zakłada dofinansowanie na udział w targach bądź misjach gospodarczych, co przyczyni się do wzmocnienia potencjału polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Dofinansowanie mogą otrzymać mikro, małe i średnie firmy, które wpisują się w określone sektory. Dofinansować możemy koszty stoiska, diet pracowników, przejazdów, czy kampanii reklamowych. Konkurs jednak ma kilka zasad jak choćby to, że firma w poprzednich latach powinna prowadzić prace B+R lub wdrażać projekty innowacyjne.
Informacje na temat konkursu Promocja Zagraniczna MŚP.
Podsumowanie
Promocja na rynkach zagranicznych może być skomplikowanym procesem, ale z odpowiednim planem i dostosowanymi działaniami można osiągnąć sukces. Odpowiednio zorganizowane targi zagraniczne to właśnie działanie, które potencjalnie powinno przynieść sukces. Wiele firm zastanawia się, czy to odpowiedni krok, czy ryzykować tak dużymi kosztami, czy stoisko będzie odpowiednio zorganizowane. Konkursy unijne dają jednak przestrzeń do tego, aby dzięki refundacji części kosztów podjąć decyzję o kształtowaniu wizerunku marki i produktów za granicą.